tisdag, november 13, 2007

Materialist nåsåini....

Det bästa jag vet, förutom rosévin och fyllor - är nog bilar. Dom måste inte vara nya, dyra och snygga. Det räcker med att dom startar hyfsat regelbundet och att jag får köra en av dom så jag slipper släpa hem konserver och kan ta drive-in på Max. Som tex min bil, den funkar så. Den är det bästa jag vet,.. förutom rosévin och fyllor då.
Fast jag gillar inte min bil när jag måste skrapa rutorna. Vilket innebär att det bästa jag vet, förutom rosévin och fyllor - nog faktiskt är kupévärmaren. GUDOMLIG känsla (räknas nog till skadeglädje) när man kikar ut genom fönstret och ser att min uppvärmda snöfria bil står mittemellan två Volvo 745 som mer liknar igloos än fordon.

Skit i Alfred Nobel och hans dynamitdravel. Den som borde få lite cred är det makalösa geni som uppfann kupévärmaren. Så är det.

Vem var det och till vilken adress kan jag skicka min tacksamhetsskuld?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det var jag! *räcker upp handen*

Du kan sätta in pengarna direkt på mitt konto ;)

Anonym sa...

hahah, pengar? det är ju min skuld du ska få. mao är det du som ska ge mig pengar? :D

Anonym sa...

Mao dog 1976... ;)

mikebike sa...

hahaha kupévärmaren. ja det är ingen dum uppfinning.