måndag, juni 11, 2007

Ordning i salen.

En av systrarna var ju faktiskt ute och svirade. Man måste ju hålla staden i balans. Det vankades klassfest med grillning och kubbande, ni vet. The whole thing. Allt gick fint. Jag hade ansvar över sprutningen och det klarade jag med bravur. Nej till manssläktet, det var bara tändvätskesprutningen som jag regerade över den kvällen.

Egentligen var det inte så mycket fart och fläkt. Vi blev alla lite lagom sådär. När vi efter några timmars grillande och drickande begav oss hem hit för lite kubb och fortsatt pimpling så blev min klasskamrat J väldans bestört. Han upptäckte att han lämnat kvar sin chipspåse vid grillplatsen.
Ve och fasa tyckte han. Fjantigt tyckte jag.

Jag -Men lugna re nu. Jag har ju rostad majs med chili hemma.
J - Men lägg av. Jag äter ju inte nötter.
Jag - Hahah, störd. Majs är ju ingen nöt.
J - Men du sa ju chili?

Åter igen är det tydligen lärare vi ska bli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jag är djupt oroad över kommande generation

Anonym sa...

Ja...djupt oroad är bara förnamnet. Hoppas ingen av er kommer till Kramfors, annars måste vi nog flytta F till en annan stad :)