måndag, juni 18, 2007

Cockerspaniel a.k.a "Tunnan"

Så. Befinner mig hemma i lillstan då det varit stadsfest. Vi återkommer om den. Det här handlar dock om mina föräldrars byracka. Föräldrarna befinner sig i nordligaste delen av landet just nu, och hunden har varit några mil härifrån i grannarnas sommarstuga. Grannarna är runt 70snåret, och väldigt betuttade i den här fyrbenta varelsen. Idag så fick jag tillbaka vovven och dialogen gick ungefär såhär:

Grannfru: - Jaha, städar du eller vad gör du?
Jag: - Jo precis, har ju varit stadsfest i helgen så det kan nog behövas.
Grannfru: - Mhm. Du kan ju ge hunden mat om en timme eller så. Än har hon bara ätit en smörgås idag.
Jag: - Jaha?! Får hon bara smörgåsar hos er?
Grannfru: (skrattar som om jag vore en naiv tonåring) - Nejdå.

Behöver jag säga att hunden inte direkt är den smäckraste i stan?
Tips: Ge för fan inga smörgåsar till hundarna. Det finns nåt som kallas hundmat av en anledning. Smörgåsen kan jag ta istället.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm kanske syster Sonja (hoppas jag valde rätt nu hehe) borde äta mindre mackor och mer hundmat då också? :D

Anonym sa...

du valde fel =D men det är helt rätt.