onsdag, juni 27, 2007

Hey, don´t mind the städerska!

Vet inte var jag ska börja. Min upprördhet når inga gränser. I måndags kom jag hem mallig och skröt för Sivan om att jag minsann fått en biljett till den Gatufest som nalkas inom en snar framtid här i staden. Biljetten hade jag alltså fått av tidningen där jag jobbar, tänkte för mig själv att det kanske inte alls är så jäkla pjåkigt att vara städare ändå.

PÖH!

Igår när städtant Sonja kom in på IT-avdelningen kände hon en stark röklukt. Ungefär som om nån grillat inomhus. Dimman låg tät i lokalerna. Hon anade oråd. Hon tog sig ut i trapphuset, där kände man inte av röklukten överhuvudtaget. Hon gick ut på bakgården för att slänga sopor. Där stod det 10 brandmän. Tydligen hade det brunnit i restaurangen som ligger i samma hus som tidningen. Tydligen hade dom utrymt huset. TYDLIGEN HADE DOM GLÖMT BORT STÄDERSKAN.

Diskuterade händelsen med the Dick lite senare, funderade på om dom "glömde" bort mig för att dom ångrade att dom gett mig den där biljetten. The Dick hade svaret:

"Förmodligen hade dom överstigit budget och försöker täcka över det med nån typ av brandförsäkringsbedrägerihärva! Mycket vanligt inom näringssektorn."

Idag på jobbet bjöd dom mig på choklad och glass. Jag vet inte vad jag ska tro?

Inga kommentarer: