torsdag, juni 07, 2007

Solkysst / Solfucked

Ja va fint. Sommaren har kommit, sådär bara över en natt och man gör ju givetvis det som förväntas av en. Man skyndar sig ut ur lägenheten och slänger sig platt på första bästa brygga vid första bästa sjö och ligger där från arla till särla. Vilken skräll att jag - precis som förra året, och året innan det, och året innan... - brände mig så inihelvete över hela kroppen! Solen har fuckat mig totalt. Stog ju och kikade på solskydd men jag köpte glass och en banan istället. Tyckte tydligen att det var en bättre investering.

Några fördelar finns ändå med att likna en grillad räka.
  • Rosa hud passar bättre i ljusa färger, typ beige, grått och vitt än den januaribleka huden. Synd att man inte har en sån garderob bara.

  • Det går åt mindre duschvatten för strålarna känns som spikar. Hurry Hurry. Skitigt hår är inne såhärårs säger dom som vet.

  • Röda ansikten syns bättre i trafiken.

  • Man kan lägga undan rouget till hösten, billigt och man tjänar säkert 20s på morgonen.
Såja. Finns säkert fler fördelar också, förslag?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Man får massor med uppmärksamhet.. all reklam är bra reklam osv ;)
man får inte dåligt samvete över att man sitter inne trots att det är soligt.
Du kan klä av dig och lägga dig bland tomaterna på ICA, vänta in rätt tillfälle och säkert ta kol på minst 3-4 kärringar..
Stöta på en massa snyggingar och inte en jävel kommer se att du rodnar... Fast å andra sidan kanske de inte fattar att du är solbränd...
Finns säkert massor med fördelar ska nog själv steka mig lite.

Shadow sa...

Fy, vilken hemsk bild.

Anonym sa...

det där med tomaterna låter förträffligt, ska nog testa den snart.

Anonym sa...

Ja det är lurigt det där med att sola. Låg ute hela dan i måndags å tänkte "äh, baksidan kan jag sola nån annan dag". Men inte blev det nån annan dag, tyckte jag var duktig att ligga stilla en dag. Så nu är jag även känd som polkagrisen

Anonym sa...

Hahaha Brände mig rätt duktigt förra veckan också. Polarna kallar mig Redneck...är ju inte så schysst tycker jag :)

Anonym sa...

Redneck? det räcker väl med att komma från kramfors så blir man kallad för det ändå

Anonym sa...

blir man?

Anonym sa...

Kanske inte om man flyttar till kramfors avlopp aka Sundsvall ;P