onsdag, november 12, 2008

Och så alla fobierna..

Att jag är rädd för varenda litet kryp är ju ingen nyhet. Spindlar, flugor, myggor, getingar, myror - you name it. Jag finner dom väldigt motbjudande och får panik bara någon nämner ordet geting. Nu har jag dock upptäckt en ny fobi. Tvålar. Inte sådana pumptvålar, nej jag menar sådana där tvålar.. eh.. som ser ut som klumpar. Såna som ligger på en liten tvålkopp. FRUKTANSVÄRT äckliga där dom ligger med någon annans hårstrå på och man vet inte riktigt vad dom tvättat med den där tvålen. Jag får kväljningar bara jag tänker på det. Extremt ohygieniskt. Och så tjatar alla städexperter på med att disktrasan är det snuskigaste som finns - knappast.

Vi vet alla att det är tvålen som är boven. Iallafall klumptvålen. Pumptvålen ligger mig varmt om hjärtat.

Och när vi ändå pratar konstiga saker: inatt drömde jag om mitt ex. Vi bodde grannar. Det kändes väldigt konstigt. Sedan kom hans farmor över med kort på hans farfar när han var liten. Även om hans farfar var en kändis för typ 25 år sen så betyder ju inte det att jag vill ha kort på honom som barn. Det borde ju hon ha förstått tycker man.

Inga kommentarer: