torsdag, november 20, 2008

Hurrey för mej

25 år fyller jag idag! Som present fick jag ett wake upcall från min kära kollega H klockan 05.45. Snacka om att jag blev överraskad! Han skrek grattis och undrade om jag hade fest. Det hade jag inte, däremot ont i halsen. Sen ville han att jag skulle komma ner och öppna porten åt honom då han glömt sin lilla plutt som gör att man kan öppna dörrarna. Så jag klev snällt upp ur sängen och kutade ner och öppnade alla dörrar så att han kunde börja jobba. 06.02 kom jag hem igen och då låg det ett paket på min kudde! Och när jag öppnat det paketet undrade herrn om jag ville ha mer paket. Det ville jag ju såklart. Två till fick jag! Och när jag öppnat dom och trodde allt var klart fick jag ett till paket! Det var nästan som julafton, fast min födelsedag.

Vid sju kom målarn, det första han sa var grattis. Jag fann det hela märkligt att han visste att jag fyllde år, men tänkte inte mer på det. Förrän jag kom till jobbet och såg att min kära syster satt in en bild på mig i tidningen. Fantastiskt roligt av henne.

Nu ska jag jobba lite. Och snart gå hem och baka.

5 kommentarer:

Anonym sa...

STOOOORT GRATTIS TILL DIG PÅ FÖDELSEDAGEN!!

Anonym sa...

ååå, tack! Jag är fortfarande impad av att du är en mamma som kan kommentera på bloggar, du är ju typ ett tekniskt geni!

/Sonja

Anonym sa...

Grattis på föderlsedagen!!

Anonym sa...

Grattis!

Anonym sa...

Ja må du leva, ja må du leva, ja må du leeeeeeeeeeeeva uti hundrade år! Jag viska hon leva, jag viska hon leva, jag viska hon leva uti hundrade ååååååååååååår!


(jo texten går visst så!)