tisdag, november 18, 2008

Man tackar, man tackar

I söndags var jag hem till byn, syster ville att vi skulle handla allt inför vår fest och jag följde snällt med till affären. När vi nästan var klara och vagnen var fylld med sjukt mycket onödiga saker (till exempel dricka, varför ha så mycket dricka i bålen? Man dricker ju inte för att det är gott) så kom en utvecklingsstörd kille fram till oss. Tydligen hade syster jobbat på det gruppboende där han bodde. Han var sjukt glad över att se syster och hans glädje yttringar hade inga gränser. Så fick han syn på mig, han plirade med ögonen, slog till mig på axeln (rätt hårt dessutom) och frågade "Hette du da?" När jag sa mitt namn fick jag till svar "Hah, vicketjävlanamn!".

Men vad i hela helvete? Tur för honom att är utvecklingsstörd. Annars har jag sagt nåt elakt tillbaka. HMPF.

Inga kommentarer: