tisdag, november 04, 2008

Det är fan i mig orättvist och helt stört!

Det här inlägget handlar om byxor. Och det kan man ju tycka är rätt banalt och inte särskilt viktigt. Men jag håller på få ett bryt tamejfan. Företaget står för arbetskläder för våra anställda. So far so good. Dom anställda får komma hit till kontoret för att prova kläderna. Jag vet inte exakt hur många män vs kvinnor som jobbar för företaget, men det är rätt många av varje. Vad tror ni att det är för modell på byxorna och jackorna som finns att prova här? Herrstorlekar. Enbart. Herrstorlekar som är gjorda för herrar. Män som har manliga former. Typ. Och så kommer det hit kvinnor som ska prova byxorna och så passar dom inte kvinnorna. Då säger lilla chefen att det är ju bara att välja en dammodell istället! Utan att ha fått prova. Och när kvinnorna protesterar då är dom bara gnälliga och jobbiga och borde minsann vara glada för att överhuvudtaget får kläder.

Men hur vore det om männen skulle vara tvungna att prova damstorlekar? Ett jävla liv skulle det bli. Men det skulle såklart inte hända. Allt är fan byggt, gjort, sytt, anpassat efter män. Allt! Inte bara byxor utan hela jävla samhället.


Ååå. Irri!

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanske är för att kvinnor bloggar om orättvisorna istället för att säga det till chefen att det här accepterar fan inte jag..

Anonym sa...

Men tror du inte att jag redan gjort det?! Herregud. Inte ens jag är så korkad. Men tror du att han lyssnade? Nä.