onsdag, november 19, 2008

Bye bye pengen. Hej hej finanskrisen.

2700 spänn för 2 par glasögon har jag lagt ut idag. Som jag måste ta av mina sparpengar. Ångest. Det jag inte förstår är varför jag känner så här när jag tar av sparpengarna. Exakt vad hade jag tänkt att ha dom pengarna till om inte till sånt här? Fast 2500 kronor på alkohol (som inhandlades inför festen som nalkas) känns ju inte som en vettig grej egentligen, men å andra sidan vill jag inte att alla gästerna ska dricka hembränt och bli blinda heller. Och jag tror inte heller att dom skulle uppskatta att enbart dricka sprit till maten. Siv skulle nog uppskatta det, men hon är nog den enda. Nästa vecka ska det inhandlas ännu mer alkohol och bilen ska visst lagas lite. Det här kan ju tyckas vara fjuttigt för vissa, men i min värld är det rätt mycket pengar. Jag tycker inte om finanskriser.

Ibland önskar jag att Ingvar Kamprad var en släkting till mig och att jag fick ta del av hans miljarrrrder. Men så är ju icke fallet. Det tycker jag är synd.

Inga kommentarer: