fredag, november 14, 2008

Jag ska fondvägga hela världen lilla mamma

Ja, det ska jag! Jag ska iallafall fondvägga en vägg i mitt vardagsrum. Ich bin glad i magen. Fast nu kommer ju det där jobbiga när man måste bestämma vilken tapet man vill ha. Vad ska jag välja? Mörk? Ljus? Grön? Brun? Beige? Åååå. Och ingen hjälp av herrn heller då han är färgblind och inte kunde bry sig mindre.

Men vet ni. Apropå färgblind. Jag har blivit blind. På riktigt. Länge trodde jag att jag inbillade mig, men igår när jag skulle kolla på tv i sängen och knappt såg vafan det stod på skärmen så lånade jag herrns glasögon - och jag såg! Jätteskarpt och bra. Jag som hela tiden skyllt på att tvn är kass. Det är ju inte tvn som är kass - det är ju jag! Det är en jobbig insikt. Jag som alltid haft bra resultat på både syn och hörseltesten. I princip dom enda test jag nånsin fått MVG på. Nu är det väl bara en tidsfråga innan jag tappar hörseln och måste ha hörapparat också.

Idag kommer min systerson hit. 4 år och spring i benen. Jag är 25 (snart iallafall) och har väldigt lite spring i mina ben. Han ska översova och vi ska leka med hans leksaker. Det kommer bli spännande.

Inga kommentarer: