onsdag, november 12, 2008

Ekonomiskt oberoende mitt i finanskrisen

Det är tydligen jag. Igår köpte jag gardiner. Strök, nålade upp, donade och hade mig. När dom väl var uppe insåg jag att dom var förjävla fula. Herrn suckade åt mig och sa att han aldrig mer kommer låta mig åka på IKEA ensam.

Sivan gjorde ungefär samma sak. Fast ändå inte. Hon skulle till Clas Olsson för att byta nån sladd, eller få tillbaka pengarna för sladden som hon insett att hon inte behövde. Precis när vi parkerar och hennes hjärtegull och jag kliver ur bilen säger hon "Men... tog du kvittot?". Hjärtegullet hade inte tagit kvittot och inte jag heller. Då tog vi en sväng mot köpcentrat och medan jag köpte totalt onödiga och fula gardiner så gick Sivan och hennes hjärtegull och tröståt godis där det bjöds.

Så gick ännu en dag i mitt otrolig händelserika liv.

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha. :D