onsdag, september 10, 2008

Jag är en jävel på att förhandla

Ikea är roligt. Ikea är bra. Men bara dom gångerna man får med sig rätt saker hem. När man får fel saker med sig hem blir man arg. Trött. Less. Herrn blir extra arg, trött, less eftersom han hatar besöka Ikea. När vi besöker Ikea springer vi igenom. Jag måste veta redan innan vi går in exakt vad vi ska ha så att herrn slipper plågas onödigt länge.

Och givetvis - i söndags när vi kom hem hade vi fått med oss fel dörrar till ett skåp. Jag har tjatat sedan dess om ett nytt besök. Han har vägrat och påstått sig vara upptagen. Men idag såg jag en öppning! Jag stod i ett kök, han i ett vardagsrum. Det vankades lunch. Han bad mig ta med majsen till honom.

"Då måste jag ha nåt" sa jag.

"Jag bäddar din säng fram till jul" sa han.

"Vi åker till Ikea och fixar rätt dörrar" sa jag.

"Okej då" sa han.

För lite majs! Han är så lättlurad ibland. Hurra för mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste nog bli arg på Ikea för min skåpslucka har inte kommit än! Det är 3 vecor sen vi var där dammit!!!

Anonym sa...

Ibland blir man riktigt upprörd på Kamprad alltså.. Hoppas du får den snart. Jag ska hålla tummen!

/Sonja

mikebike sa...

hahahaha... ja det var lättlurat. Ett oprovocerat ikea-besök kräver fanimej mer än lite majs. och då gillar jag majs som fan. :)

Anonym sa...

Ikea is the devil!