måndag, december 12, 2005

Rädd för att vara singel?

Det kan man läsa på Aftonbladet idag: http://www.aftonbladet.se/vss/karleksex/story/0,2789,741374,00.html
Den där Hanna Blanksvärd verkar inte ha en jävla aning om vad hon pratar om.

Vadå rädd? Man har ju för fan inget val.

På slutet av sidan finns det en ruta med 10 (det är förresten bara 9) fördelar till singellivet.

"Tråkigt att leva ensam?Här är 10 fördelar med att vara singel:
  • Du kan uppfylla alla dina drömmar och ambitioner utan att känna dig bromsad.
  • Du har tid att förädla dina vänskaper.
  • Du behöver aldrig kompromissa.
  • Livet är spännande. På Ica, i hissen, på fiket - var som helst kan drömpartnern dyka upp.
  • Det är roligare att gå på fest - kanske träffar du någon just denna kväll"
  • Ingen ger dig dåligt samvete när du stökar ner eller måste jobba över eller förbjuder dig att umgås med vänner av motsatt kön.
  • Det är okej att flirta.
  • Du kan vara spontan.
... och till sist: total kontroll över fjärrkontrollen!"

  • Vadå drömmar och ambitioner? Jag har inga drömmar. Och absolut inte några ambitioner.
  • Förädla mina vänskaper? Vad är det för tjafs?
  • Aldrig kompromissa? Gjorde jag aldrig när jag hade sambo heller. Var det fel av mig?
  • Du, för det första så finns det ingen hiss där jag bor, för det andra så handlar det bara pensionärer på Ica och för det tredje har jag fan inte råd att gå ut att fika.
  • Roligare att gå på fest? Träffa någon? Driver du med mig?! Det står ju SINGEL i pannan på en, och automatiskt är det inte en jävel som vill ta i en. Inte ens med tång. Inte ens om dom får betalt.
  • Dåligt samvete? Jobb? Motsatt kön? Lever vi i samma värld?
  • Flirta? Det närmsta jag kommit en flirt var när en kille på krogen kom fram och undrade om jag var oskuld. Jag sa "Om jag är oskuld? SKIT I DET DU!". Det visade sig senare att han frågade om jag tyckte om whiskey...
  • Spontan? Du menar när man festar till på måndag istället för på tisdag?
  • Ja, total kontroll över fjärrkontrollen.. det ska väl vara det då.

4 kommentarer:

Anonym sa...

JA! De elva jävla våningarna med hiss går så satans mycket snabbare om man har nån att hångla med hela vägen.. Helvete oxå

Anonym sa...

Som ni kanske märker så är jag inte så värst trött i natt, har allt hunnit med en jävla massa inlägg. Men nu måste jag sova så att jag kan plugga bra imorrn och lyckas bra på tentan så att jag blir en bra ingenjör. Ingenjör och Fiilisof? Måste jag sköta allt här i världen?

Anonym sa...

*asgarv*

Shit va ni e roliga här...våldsgästar med ett en comment igen...

* Vadå, ju mer drömmar och ambitioner man uppfyller ju mer oattraktiv & komplicerad blir man ju på singelmarknaden...som singel ska man ju vara så omejslad som möjligt. Att ta steget till att bli ihop med någon som redan har byggt upp ett fungerande "liv" verkar ju inte va intressant. De där "livet" verkar ju ska byggas upp tillsammans...som sagt...omejslat <-- Bra ord

* Vadå förädla...om vännerna inte är singel då...hey...hallå?

* Kompromissa gör bara den som är värdelös på att förhandla...

* Livet är spännande. Men tjena...jag byter Ica, hissen & fiket mot sex vilken dag som helst. Att ragga på Ica...hur idiotförklarad skulle man inte då bli...vad är första repliken? "-Snabbmakaroner...jasså du?"

* Att gå på fest där 95% består av par och där dom resterande 3% är killar och chansen att den sista 1% antingen är lesbisk eller rabiat feminist är överhängande. Okey...raggar endå stenhårt på henne, bränner alla mina pengar på drinkar och vaknar med skräcken i ögonen dagen därpå.

* Ingen ger dig dåligt samvete...sure...köper den!

* Flirta leder bara till krig & massförstörelsevapen.

* Du kan vara spontan - vadå...ja e alltid spontan.

* Äsch...sex är ju så mycket roligare än att titta på teve! :-)

// Mr M

Systrarna Syfilis sa...

Vår första groupie, Mr. M! Vi är mäkta stolta att du tycker att vi är roliga. Att någon överhuvudtaget läser det här gör oss väldigt förvånade. Och stolta. Såklart!