tisdag, december 13, 2005

Fyyy mig.

Jahapp. Jag hade tänkt att jag skulle gå ner i vikt. Det gick rätt bra ett tag där. I två dagar ungefär. Eller nä, i en och en halv.

Kände redan imorse när jag klev ur bilen på skolans parkering att det skulle bli en helvetiskt tråkig dag. Och jag hade rätt. Vi skulle diskutera Specialpedagogik och inkludering och gud vet vad.. Jag var trött. Alla andra i klassen var trötta. Vi fick rast. Alla rusade till cafeterian. Jag öppnade plånboken och insåg att mina 6 kronor inte skulle räcka till mer än en Plopp. Eftersom jag är en dålig människa med noll självdisciplin köpte jag en. Och åt dessutom upp den. Helvete. Fick dåligt samvete på en gång, men intalade mig själv att jag ju faktiskt skulle träna idag när jag kom hem (jag vet, det är nu alla garvar högt; som om jag nånsin skulle röra mig i onödan?). Dagen gick och jag lyckades även intala mig själv att om jag bara pulade i mig ett äpple så skulle det liksom jämna ut sig, Ploppen skulle försvinna, jag skulle alltså hamna på +/- 0. Jag trodde på mig själv.

När det äntligen var dags att åka hem tyckte J att vi skulle äta lunch på McDonalds. Sagt och gjort, in på Donken och köpte en hamburgare. Och en dricka (självklart inte en light, ni vet vad jag tycker om sånt snusk). I bilen på väg hem försökte jag än en gång intala mig själv att jag ju faktiskt skulle träna när jag kom hem. Jag hann vara hemma i en timme innan syster ringde och bjöd mig på middag. Pannkaka. Med socker och sylt. Somnade efter det i soffan och vaknade av att syster hade fixat glögg och tagit fram pepparkakor. Vet inte hur många pepparkakor jag åt. Men en sak vet jag; jag är KASS på att banta.

Nu undrar ni nog om jag tränat idag? Det beror på... Räknas promenaden till tvättstugan? Isånnafall har jag tränat i ungefär 2 minuter idag.

Ska nog byta namn också. Till Volvo. Mycket passande.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har kommit på en tokbra bantningsmetod: Spendera alla pengar på nåt man verkligen behöver, som en slips tex. Då måste man leva på gröt utan mjölk resten av månaden.

Jag är så bra på att ljuga, så bra att jag tror mig själv. Jag har intalat mig själv att jag ska gå ner några kilon över jul. ÖVER JUL!! Det måste nog komma med i guinnes rekordbok om jag lyckas. Finns det light-rödbetssallad?

Anonym sa...

Annars så kan man ju alltid köpa knark. Har du sett en fet knarkare? Nää just de...

//Mr M

Anonym sa...

OBS. Om man ska börja knarka så bör man nog ha mer pengar än att de räcker till en slips. Så pass att de räcker till en hel kostym kanske. Har ingen koll på hur dyrt de är att va knarkare, de kanske kostar som en slips. En Armani slips. //M

Anonym sa...

Men vad är snyggast? En kille i slips eller en knarkare?

Anonym sa...

Men vad är snyggast? En kille i slips eller en knarkare?

Anonym sa...

Snygg? Ja trodde vi snackade snabbaste sättet att bli smal? :-)

De finns de ju lyx knarkarna med backslick på Stureplan...dom anser nog sig va rätt snygga. Kan inte utala mig om hur feta dom är...umgås helst på håll med den klicken. *s* På långt håll...så där 40 mil...