lördag, december 03, 2005

Nya tider, dåliga tider

Whats the deal?!?! Nog för att tanken var god, men jag fick en chokladkalender av en vän. Naturligtvis var det en hake med denna gåva. VART ÄR CHOKLADEN? Nänänä. Ett märkligt substitut i form av fyrkantiga winegums-liknande sockerpumpade kreationer. Visserligen med välgjorda Nalle Puh-figurer men ändock. (Heder till min vän för att 1. hon tänkte på mig när hon gjorde inköpet och 2. för att det stod med mycket liten text att det inte var choklad utan gelégodisar). Men inte nog med alla andra onödiga val man tvingas göra i vardagen, (exempelvis kvalitet och mönstret på toalettpapperet), nu måste man alltså även välja innehållet i chokladkalendrar som inköpes förhoppningsvis 1 max 2 (om man som jag gillar choklad) gånger per jordsnurr? Trodde den dagen var längre bort... Finns det alltså även andra varianter? Fettsnål choklad? Sockerfria för diabetiker? Laktosfri choklad? Vegetariskt alternativ till sockergodisarna utan gelatin? Unt so weiter.... Huu. Tur då jag bor i Norrland så all galenskap tar lite längre tid på sig innan den känner sig bekväm.

1 kommentar:

Systrarna Syfilis sa...

Ja, som jag sa, det är ju ungefär som om man skulel gå och köpa vin utan alkohol i?! Eh?! BIG NO, NO!