måndag, januari 30, 2006

Köra om och köra ihjäl

Egentligen är jag nog helt fel person att skriva det här inlägget, med tanke på att jag inte har ett körkort ens, men jag tänker göra det ändå. Spy galla över medtrafikanterna, eller som jag skulle vilja kalla dom, MOTtrafikanterna alltså. För det är ju helt uppenbart att vi inte spelar i samma liga. Syster och jag missade bussen (busschaufförer förresten, är det LAG på att dom ska vara sura? Är det nåt slags intagningskrav? What´s the deal?), Sivans pa-pa var snäll och lånade ut bilen åt oss och som vanligt är hela jävla norrlands segaste idioter ute på vägarna! Det slår ju aldrig fel! Alltså står det 50 på hastighetsskylten så är det ju 70, minst! Inte 30. Man avrundar liksom uppåt, inte neråt. Och dessa fotgängare! Det finns två grupper:

Grupp 1 : Barn och Tonåringar. Dryga snorungar som på rent jävulskap går så sakta som möjligt över vägen. Gärna med ett hånflin på läpparna.

Grupp 2: Pensionärer. Dessa människor har all tid i världen på sig att ta sig till Konsum och köpa lättmjölk. Det har inte vi andra. Bryr dom sig? Nä. Har Asta bestämt sig för att gå till Konsum så gör hon det. Och skiter i att vi andra hinner åldras 5 år innan hon tagit sig över vägen med rullatorn.

Kort sagt, stanna hemma! Eller håll er åtminstone ur vägen! Och till er som tycker att jag inte har någon talan eftersom jag inte har ett körkort; jag kan faktiskt köra bil. I teorin. Fixade provet hur lätt som helst. Så det så.

Siv - Oj, nu höll jag visst på köra på en fotgängare. Men va fan, det gör inget. Världen är ändå överbefolkad.

Sonja - Ja, fast då är det väl egentligen kineser du ska köra på?

Siv - S jobbar ju med en kines, ska vi köra på honom?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så jävla bitter

Anonym sa...

De var på tiden, faen va man har väntat på nå mer kul att läsa...

:)

/Mr M

Anonym sa...

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Vi har helt enkelt haft annat att göra. Eller nä, det är inte sant. Vi har bara varit lata. Förlåt oss.