söndag, januari 15, 2006

Barna, barna!

En söndag och det var dags för film...

Siv - Sonja, sätt igång dvdn!

Sonja - Jag har fan inte tid! Jag ska plugga.

V - Ja, Siv för fan...sätt i gång den nu! (säger hon med fötterna på bordet och chips fulla munnen)

Siv - Men ditt gravida monster! Gör det själv!

Sonja - Jag tänker då fan inte göra det.

Siv - Men jag har ju satt mig ner?

Sonja - Det har ju jag med? Sätt igång den nu.

V - Ja, där hör du! Sätt igång den! (fortfarande med fötterna på bordet och chips fulla munnen)

Siv - Men vad i helvete! Jag gör väl det då.

V - Hämta mer saft också. (med befallande röst)

Siv - Men ja, ers höghet..

V - En sked också! Och HÖJ! Jag hör fan inget!

Sonja - Mycket kan du skylla på graviditeten, men dövhet är väl för fan inget symptom?


I Juli är helvetet över. Får vi hoppas. Eller är det då det börjar?

Inga kommentarer: