torsdag, januari 05, 2006

KAOS!

Ett himla rabalder här i stan just nu. Pensionärerna rasar står det i tidningen. Ja, ni har gissat rätt. Dom har ändrat färg på mjölkförpackningarna. OCH på filen! Världen står och faller för mormor! Här trodde hon att hon köpt lättmjölk men kommer hem med en lättfil! What to do, what to do? Klart Asta, 70 ringer tidningen och berättar om det förfärliga. Dom kan ju faktiskt inte ha samma färg på förpackningarna, säger hon upprört och på bilden ser hon uppriktigt ledsen ut. Tidningen ringer upp den ansvariga på mejeriet; ska det verkligen vara så här? Asta har köpt 5 liter fil som hon inte har nån nytta av! Skandal. På mejeriet säger man att det ska ordna sig bara folk vänjer sig vid dom nya förpackningarna och, lägger chefs snubben till, LÄSER man på paketet så står det FIL framför mjölk. Är det inte fil så står det alltså bara mjölk.

Asta på första sidan med sin jävla fil. JAG MÅSTE FLYTTA.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm, det som förbryllar mig mest är ju att det var ett bra tag sen dom ändrade förpackningarna. Så mina följdfrågor till Asta blir: -Hur långt har tant till affären? och: -Vilken månad började tant sin promenad?

Anonym sa...

ja liksom. häng med farmor. befogat uttryck.

Systrarna Syfilis sa...

häng med, farmor. menar jag ju. inte hänga med farmor vid mjölkdisken.

Anonym sa...

eller hängpattar..

Anonym sa...

Skulle bara meddela att ni idag blivit omnämnda i cirkusnisses blogg (cirkusnisse.webblogg.se)

Anonym sa...

har dem ändrat förpackningarna? Det har inte jag sett?!?! - Joey

Anonym sa...

det beror på i vilken del av landet du bor, inte samma mjölk överallt serru

Anonym sa...

inte där du bor joey, men dit jag ska i helgen har dom ändrat. TRAGEDY! do do do do do do do do do do TRAGEDY!

Anonym sa...

Oooo... Pust suck å stön! Trodde jag hade missat nå stort igen... tack så mycket för upplysningen fröken Spänk... - Joey