fredag, januari 06, 2006

I can get some Satisfaction!

Mmm,... ni anar inte vad jag var med om idag... Jag är tillfredsställd, jag är lycklig. Lycklig Lycklig Lycklig. Och detta hände inte som man kan tro i ex sängen, på köksbordet eller för all del på frysboxen. Nej.... det hände i tvättstugan... Nu tänker alla - "Men grattis, jänta. Äntligen fattat varför centrifugen uppfanns." Nänänä, detta är mycket större än så. My pal Mr. Janitor hade reparerat mangeln! Denna underbara underskattade manick. Den är ju genialisk!
Så min älskade saknade mangel är tillbaka i livet. Jag blev så till mig att jag började dansa i tvättstugan till tonerna av torktumlaren. Så bara därför manglade jag till överdrift. Allt som kan tänkas mangla manglades. Jag fick hejda mig själv från o mangla mina underkläder. Där satte jag ändå gränsen, trots mitt euforiska tillstånd. Hade kunnat slutat värre. På grund av denna orgie i manglande missade jag första halvtimman av Förnuft och Känsla som jag hade planerat in. Men det var det värt. Lägger på vågskålen Hugh Grant mot Mr. Mangel. Hmpf. Inte ens värt att kalla en duell.
Mangeln vann med hundra-noll.

Mangel är för övrigt ett vackert ord. Borde användas mycket mer frekvent.

Sonja, vi kan göra en deal framöver. Jag manglar, du stryker?

14 kommentarer:

Martin sa...

Filosoferna är ense om att allt vi strävar efter -- makt, pengar, status, sex, medmänniskornas uppskattning -- egentligen bara är olika sätt att sublimera driften att mangla dukar.

Anonym sa...

Ja, jag stryker gärna. Men då jävlar får du diska och skotta balkongen. Och med skotta balkongen menar jag inte att borsta bort kexsmulorna från dina lökar, utan att verkligen skotta bort snön från balkongen.

Anonym sa...

Mangla låter som ännu en synonym till samlag. Bör snarast infinna sig i ledet med steka, banka, plöja och de andra fritidsaktiviteterna

Anonym sa...

"-Lycklig, lycklig lycklig..." <-- Citat från en Lunell låt...ja e imponerad... (Å gnäll inte på Lundell nu...som man så gillar man antingen Gardell eller så gillar man Lundell...möjligen Ola Magnell...ja föredrar Lundell...) Som synonym till samlag fördrar jag dock "Vika". Skål!

Anonym sa...

Missade att skriva under...som sagt...fan...

/Mr M

Systrarna Syfilis sa...

Mr. M...vill du gifta dig med mig?Du får vad vill, så det räcker till, precis vad du vill...bara du gör mig lycklig. Och jag lovar att jag ställer upp på att vika i tid och otid. /sonja

Systrarna Syfilis sa...

Förresten... istället för banka bäver...banka anka. Hhahahaha! Sorry Sivan....

Anonym sa...

*s* Sonja, den som vill vara
vid liv kan inte värja sej. Bättre stanna och ta det direkt. Bättre skrika ett Ja! än att viska
ett nej, bättre leva innan
livet är släckt...så visst...när har du tid? Borgligt eller i kyrka :-) /Mr M

Anonym sa...

banka anka. godkänt. va, var det nån som erbjöd sig eller?!?!

Anonym sa...

Åååå.. nu fick jag beslutsångest. Det får bli kyrkan. Eller borgligt. Eller i kyrkan? Eller borgligt? Eller.... hjälp?

Anonym sa...

Las Vegas? Pax för att sjunga "-Don't be cruel" med Elvis-prästen under vigseln... /M

Anonym sa...

Nää, inte las vegas. inte elvis. Men kanske.... ehh.. äh. vegas får duga. men då jävlar blir det vika av.

Anonym sa...

De kan du lita på! *S*

Anonym sa...

Åj ja gjorde de igen! (Som låten med Britta Spjut) /Mr M