onsdag, maj 28, 2008

Sol ute, Siv inne, Sonja grisrosa.

Finfint väder. Siv pluggar. Jag jobbar hemifrån (nä, det gör jag inte, men jag kunde ha gjort) och fick den eminenta idéen att skutta över till solariet i grannhuset. Så blev det. Nu så här 30 minuter senare förstår jag inte varför jag aldrig lär mig?

Jag blir inte brun. INTE. BRUN. Blir inte. I.N.T.E.

Jag blir rosa. ROSA. Inte brun. Rosa. Rosa som går mot rött om man har riktigt otur.

Och när jag har varit rosaröd i 100 år - då blir jag vit igen. VIT. Det här är ungefär som gångerna jag får för mig att jag ska gå ner i vikt. Menellerhur. Det går inte. Jag föddes tjock. Så är det bara.

Ja, mina vänner. Jag har bara två lägen: vit och tjock eller rosa och tjock.

Näe, det är inte jag på bilden, jag är inte kille och jag har inte tredjegradens brännskador - jag är bara rosa. Tack och lov.

1 kommentar:

beerbelly sa...

Hehe jobbigt. Får bota det med lite vin?
Hoppas det inte gör ont och att du blir åtminstone beige...