tisdag, augusti 26, 2008

I´m all alone

Siv has left me. Blomkålen med. Jag och herrn vinkade av fröknarna i söndags. Blomkålens väska vägde 150 kilo (eller 16) medan Siv bestämt sig för att slå oss med häpnad och packat så lite som möjligt!

Så medan dom roar sig med att röka hasch i Amsterdam så roar jag mig med att städa ur min del av lägenheten. Detta är en ren gissning - men någonting säger mig att dom har roligare än vad jag har.

Gårdagen bestod av att packa som ett pucko för att senare frakta mina prylar till herrns lillebror som skulle ta över dessa. Och givetvis händer det. Herrn bestämmer sig för att mäta med ögonmåttet och säger att hyllan visst kommer gå in i bilen. Nej, vi behöver inte ta isär den. Jag är dum nog att låta honom hållas, så vi släpar världshistoriens tyngsta hylla ut till bilen för att ganska omgående inse att herrns ögonmått inte alls håller nåt mått. Bil = liten. Hylla = stor. Alltså bära in hyllan och ta isär den.

Suck. Ödsla dyrbar tid sådär! Jag kom inte i säng förrän halv ett och så var det dags att sätta sig och leka trevlig kundtjänstmänniska 06.00 imorse.

Vansinne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte ok att kräva att man ska vara trevlig kl 6.00 på morgonen. Jag tror till och med att det är olagligt.

Anonym sa...

men soooonjaaaaa.. uppdatera bloggen for bovelen. jag hinner inte for jag har sa mycket kul att halla pa med.