tisdag, augusti 05, 2008

Jag är ledig idag...

...vilket medför att jag försöker varva Internetet i vanlig ordning. Då hittade jag det här hos Marie och utmanade mig själv eftersom det verkade lagom oansträngande för att ändå uppnå dagens mål i minimiaktivitet och slökonst.

Så here it goes då. Fast jag fuskar och ändrar i reglerna för sidan 123 hade knappt fem meningar. Så i min lek är det sidan 124, och nionde meningen:

Språklek

1. Räck ut handen efter den närmsta boken.
2. Slå upp sidan 123 (124).
3. Finn den femte (nionde) meningen på sidan.
4. Lägg ut denna och de två (tre) följande meningarna på bloggen.
5. Kommentera citatet.
6. Sänd utmaningen vidare till fem andra personer och kreditera den som utmanade dig.

"Innan Line ville se min erektion hånglade jag rejält med Ingrid ett par gånger. Det var under laxfestivalens första dag, nere vid älven. Jag minns att jag placerade min tunga långt in i hennes mun, så långt in att jag tror jag kände bismaken av hennes amalgam. Hon sa att jag var söt men konstig.

- Pelle Sandstrak, Mr Tourette och jag

Då tycker jag att Lisa, Nini, Simon, Ramaskri och Ekobloggen kan få läsa och skriva lite. Simon får kanske lite dispens eftersom han bara strövar omkring i skogarna hela dagarna men han är säkert i närheten av sitt tantsnusk inom kort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Uh nice, fixar den innan jag somnar :)

Anonym sa...

Faaaaaaaan va jag suger!!!

Nu har jag dessutom läst ut boken som jag hade tänkt fixa utmaningen med. Jävla skit. Jag skyller på att jag körde av vägen. :(