onsdag, augusti 13, 2008

Winds of change..

Jag är upprörd. Häromdagen när jag var på Hemköp (hutlösa priser by the way) så fick jag ett infall och köpte ett kinderägg. Jag vet, jag vet... Jag är 24 år. Jag borde inte köpa kinderägg. Men det gjorde jag.

Väl hemma öppnade jag ägget och till min fasa: dom hade gjort om själva plastägget! Det var inte ett dugg svårt att öppna, bara ett litet lätt tryck så fick jag upp det. Jag minns i mina barndomsdagar då man ibland minsann fick använda tång och hammare för att få upp det. Men inte nog med det. När jag öppnade ägget så var leksaken redan ihopsatt! Bilen var redan färdig! Ingen manual! Inga smådelar som man kan sätta i halsen eller i näsan. Bara en bil. Som nån redan satt ihop. Och den där nån var förmodligen nån turkisk unge.

Och då frågar jag mig: är det verkligen rättvist att dom ska sätta ihop min leksak? Det är ju det som är hela grejen med det hela, att sätta ihop leksaken själv. Det är ju det som är hela nöjet! Men det har alltså tagits ifrån mig.

Hmpf.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Var GLAD att du inte fick en sån sak som jag fick när jag och J var på bio häromsistens, det var en helt obegriiiiplig mojäng som numera ligger under mitt köksskåp för att jag trodde att det var nåt man skulle kasta (och för att jag inte har orkat plocka upp den än!), kan skicka upp den till eran knäppa katt, hon skulle garanterat gilla den!

Anonym sa...

Men va??? Var leksaken ihopsatt?!? Vad är det för satans påfund!

Fast å andra sidan, nu bidde det ju 3 i 1. Choklad, surprise och eh...en till surprise =)

Anonym sa...

Varför har ingen informerat oss om det här?? Jag blir alldeles upprörd! Hur kan dom snuva oss på knep å knåp bygga ihop mojängen. Va fan, fick man inte ens klistra på klister märkena själv?? //Yoka

Anonym sa...

Ja det var bra dåligt.