onsdag, juli 16, 2008

Vadå adress?

Det är förvånansvärt många som inte vet var dom bor.

Kund - Jag har inte fått min tidning idag! Hela världen har rasat och jag skiter snart på mig av vrede! JAG VILL HA MIN TIDNING!

Jag - Och vilken adress bor du på?

Kund - Va?

Jag - Ja, var bor du? Så jag vet vilket bud jag ska prata med.

Kund - Men jag är ju i sommarstugan! Här vid berget! Jag har en röd postlåda! Tidningsbudet måste ju vara helt hjärndött som inte hittar! Är jag tvungen att gå ut med brännbollsträet och slå honom för att han ska ge mig tidningen?! VA?! Eller ska jag bara skjuta honom?

Jag - Jamendåså. Röd postlåda vid berget. Ja, det är ju helt otroligt att han inte hittar dit. Vilket pucko. Du behöver inte skjuta budet, det tar vi hand om. Det finns ju bara en röd postlåda i hela länet och endast ett berg. Jag ska minsann skälla ut honom efter noter. Sen ska vi skjuta honom.

Det här jobbet är inte bra för mitt hjärta. Mina inre vredesutbrott gör mig alldeles trött och slut.

5 kommentarer:

Anonym sa...

haha..kunder är ta mig fan alltid idioter :)

Anonym sa...

Ja, det är dom faktiskt. Isch!

mitt fyrverkeri sa...

U tell me about it!
"Kan du byta ut dessa som gått ut i datum?"
"nej tyvärr, de gäller bara till angivet datum"
"Men varför då?"

FÖR ATT DU ÄR DUMIHUVET OCH KAN SKITA PÅ DIG?

Anonym sa...

Ja men jaaaaaaaaa!! Hata-kunder-klubben! Kan vi starta den och införa spöstraff på idioter, snälla??

Anonym sa...

Nini: Hata-kunder-klubben är kanske din bästa idé ever!