måndag, juli 28, 2008

Annars?

Jorå, Sonja gjorde rätt som talade för oss båda - tyvärr har inte någon av oss interkurserat med herr Simon. Men jag har sett Simons underarm (på bild förvisso, men du den duger!) , och jag måste säga att jag är lite avundsjuk på hans vorsteh som har daglig kontakt med den underarmen. Nu blev det ju lite sex och trånande här på bloggen, skönt. Det var antagligen det Simon ville, ha lite sexuell uppmärksamhet från oss, det var ju ett bra tag sen.

Tillbaka till sak, passar på att rikta fläkten lite hitåt också.

Denna dialog utspelades mellan mig och kundtanten ~60 bast alldeles nyss.

Jag: Hejhej!
Tanten: Kan man köpa presentkort här?
Jag: Javisst, vilket belopp?
Tanten: Jamen,.. Hundra spänn då.
Jag: Hundra spänn coming up.
Jag: Ska jag slå in den i en presentkartong också kanske?
Tant: Ja gör det tack.

Jag slår in presentkortet och flashar med presentsnörekrullare o hela harangen.

Jag: Sådärdå, då ska du få en påse också.
Tanten: Snyggt! Nice!

Öööh.. Får man säga nice om man är född typ före kriget? Tror det är olagligt.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Före kriget? Hallå, hur räknar du? Isf är man ju 69 och inte ~60... Stor skillnad!

Anonym sa...

Men hur vet du vilket krig jag menar? Jag kanske pratar om Vietnam eller pizzakriget i Sollefteå? =) Sen var det ju så att jag och Mr. Stiff satt och spelade luffarschack under gymnasiets alla mattelektioner, go figure.

Unknown sa...

Aaa, det är sant. Jag har fortfarande inte riktigt fattat att jag som läste bara matte b på gymnasiet faktiskt har läst lite mer matte nu än vissa av er naturare.. :-P