söndag, juni 01, 2008

Plugg plugg

Nu börjar det brännas. Både i universitetsvärlden och på huden. 5km utanför stan har det mätts upp till 30.5 grader idag. Nu är jag lite glad över att vi enbart har skugga på balkongen, det innebär att jag kan plugga här ute, katten kan spatsera på balkongräcket bäst hon vill och allt det goda jag äter just nu smälter inte lika snabbt. Det känns inte lika tungt att sitta och råplugga en solig dag när man får trycka i sig hela helgens goda rester, så framför mig har jag nu vindruvor, fullkornskex med blue brie & vanlig brie, torkade frukter o bär från ICA Maxi's eminenta "plockaihopdinegenmüsli"-hylla samt gårdagens ananaspaj. Pajen som alltid blir lika god fast att jag suger på att baka och alltid måste byta ut minst en ingrediens på grund av varubrist i skafferiet. Igår byttes vetemjölet ut mot grahams och creme fraichen mot kesella, men det gick ju strålande ändå. Ska jag fortsätta plugga nu?

Lisa pratar förresten om en Ben & Jerrykiosk nånstans i nollåttaområdet? Dit ska jag baskemig nu i veckan.

P.S: Jag är inte en lika stor pensionär som Sonja, jag blev minsann bjuden på cider igår på en fäncy uteservering. Plus att jag och Blomkålen som planerat hällde i oss vin och njöt av Järvheden & Andersson i fredags.

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter gött på balkongen.
Vet du vart, mer exakt då =), b&j kiosken är?
Ha en bra dag!

Unknown sa...

Ben&Jerrys-kiosken ligger precis vid turistbänkarna vid fontänen vid sergels torg, utanför lindex alltså! :)

Vad var det för Andersson som var med Tomas? Var det min Andersson?!!!

beerbelly sa...

Tack Lisa. Den ska gå mer i vinst inom kort =)

Systrarna Syfilis sa...

lisa: det var DIN andersson!!! och han pratade till och med med oss utanför stället sen. och blomkålen påstår även att järvheden checkade in mig när vi gick därifrån, inget jag märkte men säger hon det så väljer jag att tro henne :D

vilka starfuckers du och jag skulle kunna bli. vi får styra upp det där nåt. kanske ska ragga på gavin degraw på onsdag?

Systrarna Syfilis sa...

obs: vi låtsades inte se när han gick förbi, så det var mårten som pratade med oss,.. så du inte tror vi förföljde karln eller nåt =D

Unknown sa...

Du tar Järven och jag tar Andersson, sen kan vi ha parmiddagar och leva lyckliga i alla våra dagar. Hurra.