torsdag, juni 05, 2008

Oh my

Vilken fantastisk dag det var igår. Jag vann ju först traderaauktionen som bekant. Jag gick tidigare från skolan utan att det blev gnäll. Jag hann hem och äta lite lunch innan jag skulle gå till tåget. Jag hann med tåget. Jag fick sitta själv ända till Söderhamn. Men de två bästa sakerna:

1. Jag känner en tjej som jobbar på SJ. Hon har aldrig någonsin jobbat när jag åkt tåg, vanligtvis står hon i bistron - igår var hon min konduktör! Hur festligt som helst, fick en massa skvaller, order om att nästa gång jag skulle åka tåg så måste jag kontakta henne för ev. rabatter/gratisbiljetter och det absolut bästa: När hon kollat min biljett så sa hon att hon strax skulle komma tillbaka, och det gjorde hon! Med en stor kasse full med fika! Där fanns kaffe, mjölk, en loka, en cola, en helgrym laxmacka, bananer, päron, choklad, u name it. Så bortskämd har jag aldrig någonsin blivit tror jag.

2. Gavin Degraw. Vi höll på att bryta samman fullkomligt när vi gick och ställde oss längst bak i kön som ringlade sig fram och tillbaka, den började vid Berns entré och slutade bortanför andra änden av parken, mittemot Berzeeli bar typ,.. Men när vi väl kom in var det hur fantastiskt som helst. Bra tjej som agerade förband också, Hayley Sales. Kvällen kunde inte bli bättre men den blev lite sämre när två drakar i 40årsåldern kände för att hälla rödvin i min högra o J's vänstra sko. Men ändock. Mannen var överlägsen, aldrig varit med om en bättre live-spelning tror jag. Så idag blir det lite SmakaPåStockholmfestival och hårfärgning på Kungsholmen. Och kulglass från B&J-kiosken. Trevligt värre!

1 kommentar:

Anonym sa...

Sivan sitter här bredvid och tjatar på att jag måste kommentera, trots att jag redan vet allt det där eftersom, ja, hon är ju här...

Jaja, nu har nationaldagen börjat och vi firar fem år sen studenten idag. Hurra.