söndag, december 03, 2006

Sköka på vift

Kors i bjälkarna, en av systrarna har varit ute på en hejdundrandes äventyrshelg med Mamma Syfilis. Arenan för galenskaperna var inte mindre än vår hufvudstad. Gulp tänkte både mor och dotter som brukar få för sig sådana hära tokiga idéer max en gång/decennie men så länge sen var det inte sedan förra gången det begav sig. Varför jag hade förmånen att få följa med på denna mamma-betalarhelg var enbart för att Pappa Syfilis hellre stannade hemma och vaktade julgranar och husdjur än att drälla med två fruntimmer i storstan. Ja, klok man. Tänker inte dra alla moment men jag har bland annat lyckats med:

*Att som vanligt hamna på en buss där bussvärdinnan inte bara är bakom flötet, hon befinner sig mitt i öknen utan tillstymmelse till eventuella vattendrag med tillhörande flöten. Sa hon vänster lärde vi oss snabbt att titta till höger. Sa hon att middagen är kl 19 kikade vi genast i våra program för att konstatera att den är kl 17. Unt so weiter...

* Att som vanligt vara helt bortvillad i Kapitalstan (utom på hotellet, där hade jag järnkoll - med järn menar jag givetvis koll på vart spriten fanns.)

* Lyckades lugna ner mitt sällskap innan en snorkig kypare på Circus hann få en mycket otäck verbal wedgie som han sent skulle glömma.

* Tajmade in månadens förkylning ypperligt inför helgen. Insjuknade fredagmorgon ca 2h innan bussavgång.

* På grund av ovanstående har jag tokknaprat Fishermans, Vicks, Alvedon, You name it. Sköljt ner bacillerna med vad som fanns i glaset just då. Rött vin, vitt vin, whiskey+vatten, varm choklad eller Irish Coffee. Min mage är aningens obalanserad.

* På grund av ovanståendes ovanstående även kastat i mig hela Marockos clementinskörd.

* Ovanstående har gjort att jag blivit clementinfascist. Återkommer om detta.

Men det som jag är mest stolt över är att jag under ett besök på Steninge slott och dess julmarknad lyckats kräkas på grusgången in till den berömda stenladugård som ligger där. Nån som delar denna erfarenhet? Inte det, nähä. Trevlig första advent iallafall. Skönt att vara hemma i Norrland igen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aha! Nu vet jag var bacillerna kommer ifrån. De importeras utifrån... :)

Anonym sa...

Gratis är gott :)
http://gratisgen.se/?ref=45526¨
Eftersom att ni påstår att lössen skulle vara avundsjuka på er rikedom så kanske det smakar :)

Visst är det jobbigt att behöva lyssna på gethjärnor om det inte vore för att man kan berätta om eländet sen ;)

Anonym sa...

Eller föresten va hon snygg? Hon låter ju lättlurad iaf ;)