söndag, december 03, 2006

Styrdans schmyrdans

Stryrdans - detta fenomen trodde jag var något man ägnade sig åt när man hamnade i 40-års ålder och uppåt, men jag har till min fasa insett att även människor i min egen ålder också snurrar på sig buggskorna på lördagskvällarna! Jag har verkligen försökt, men jag ser inte fördelarna med denna aktivitet.




  • Man bör vara nykter då man ska foxtrota, bugga eller dansa polka - vi andra kör efter mottot "Dansar aldrig nykter - och aldrig styrdans". Och har så otroligt mycket roligare.

  • Man bör ha fotriktiga skor. Folket som utövar denna "sport" vill gärna, felaktigt, kalla det för dansskor - vi andra vet att det heter buggskor och att ni har dom i en tygpåse. Tillåt oss hånle.

  • Man bör gilla Boogart, Sten & Stanley, och andra dansband som jag inte kan namnen på och tycka att Sten är snyggare än Stanley - vi andra lyssnar på Audioslave och tycker att Chris Cornell är snyggare än både Sten och Stanley.

  • Man bör ha med sig ombyte ut, då man blir svettig av allt buggande, foxande och valsande. Det är här jag ser den enda fördelen med styrdansen - man får klämma och känna på varandra utan att man måste ha nån särskild anledning som "Oj, du har nåt mellan tänderna, vänta så ska jag slicka bort det". Nackdelen är att man sällan får dansa med en hunk, allt som oftast får dansa med svettiga Gösta, 61 - en vanlig, hederlig utekväll utan bugg blir sällan så pass svettig att man måste ha med sig en extra tröja. Det händer det väl att man råkar spilla lite tequila lite varstans, men det är ju bara sexigt. Och det är sällan Gösta, 61 skakar rumpa ute på krogen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Själv har jag på de allra flesta senaste fester råkat ut för bugg. Det är fullkomligt livsfarligt, för jag uppfyller inte ett enda av de kriterier som ni ställer upp (nykterhet, ombyte, fotriktiga skor...), så detta har bara slutat i olycka såsom bulor i huvudet och blåslagna armbågar.

Ser jag ut som en som kan bugga eller vad??!!!

Systrarna Syfilis sa...

Då undrar man ju vilka fester du varit på? Och vad det är för ålder på dessa människor??

Anonym sa...

Det värsta är att det är människor i vår ålder!!!! Galet!

Sen vilka fester det varit går ju att diskutera, jag har iallafall vunnit tävlingen "fullast vinner" fler än en gång...

Anonym sa...

Enda anledningen jag ser att dra med en tjej i en buggsväng eller något valsliknande är själva handpåläggningen. Nästa steg blir så mycket naturligare då... de är inte få flickorna som har fallit i buggfällan ;)