söndag, oktober 28, 2007

I'm gonna kill my copycat.

Så, fick ma-mas ettåriga HP Laserjet 1020 för en tid sedan. Guld tänkte jag, slippa åka 10 mil enkel resa för att skriva ut alla feta kompendier (mest bara drink- och kakrecept) och dylikt till die schüle. Fanskapet höll väl ungefär 2 veckor efter att den kommit till systrarnas residens. Sedan blev det pappersstopp. Jag vittnade när papperet stoppades. Jag avlägsnade papperet, startade om skrivaren och.. nada. Zip. Den röda lampdjävulen blinkade fortfarande hånfullt och frenetiskt.

HP-skrivaren: Jag vet damen, det finns inget papper som har fastnat men screw it. Jag kommer fortsätta blinka och du, du kommer fortsätta slita ditt hår.
Jag: Fuck you, skrivareländes elände.

Vi avinstallerade och ominstallerade. Nope. Fortfarande pappersstopp. Så. När var skrivaren inköpt? Ringde förvirrad pa-pa, han fick leta kvitto. Inköpt 2006-09-16. Datum för händelsen: 2007-09-30. Så jävla klart. SIBAfuckers. Murphy och allt det där. Jaja, tänkte på reklamationsrätten och lämnade in maskinen till SIBA för ungefär en vecka sedan. Finemang, sa killen i kassan. Tog mina uppgifter och sen var det klart.

- Du kan följa din reparation på nätet.

Trevligt trevligt. Ikväll gick jag in på servicesidan:

Utfört arbete
Avlägsnat hårband ur arkmatare.Test u.a
Pris
619 kr
I ovanstående pris är eventuellt förskott avdraget.Eventuell returfrakt tillkommer.

!!!

Har jag berättat om min katt som stoppar hårsnoddar i alla håligheter hon kommer åt? Nähä, har jag inte? Jo men det gör hon. I toaletten, i vattenskålen, i dricksglas, i påsar, i handväskor, i necessärer och helst av allt i skor. Och nu tydligen även i skrivare! Katten som på fotografiet härnedan verkligen kommer till sin rätt. Fullkomligt störd. Väldigt smart, men ack så störd. Och skrivaren då? Ja, jag köper nog hellre en ny skrivare med 1års garanti än att betala 700:- för det där som inte är något annat än ren förödmjukelse. Och ja, till alla karlar där ute. Jag lyfte på tonerkassetten både en och två och fyrtio gånger. Och ja, jag lös med en ficklampa. Men nej, jag såg inget jävla hårband.


3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller så kan jag ju ha dom byxorna på mig när jag kommer på lördag, har nämligen lite hårsnodd-brist.. :-P

Systrarna Syfilis sa...

hahahah, ja det borde vara ett säkert knep. testa det :D

Anonym sa...

Aaaaaaaahahahhahaha jag dör!!

Din katt är bäst =D