torsdag, oktober 04, 2007

Hej Bullen, jag har ett problem

Jag är nog egentligen för gammal för att skriva till er på Bullen, men jag vet inte var jag ska vända mig. Istället för att ursäkta mig skrider jag direkt till mitt problem...

I mitt arbete krävs arbetskläder. Dessa har i alla tider varit extremt fula. Nu har dock företaget jag jobbar åt piffat till sig och gett sina anställda nya kläder. Faktiskt helt okej om man jämför med dom gamla. Jag har oftast på mig en t-shirt, men ibland händer det att jag använder en pikétröja. Och det är den som är problemet. Jag är inte smalast i stan, och varenda gång jag böjer mig ner för att plocka upp nåt så liksom åker tröjärmen upp (oftast på högerarm) och liksom fastnar där uppe. Detta är extremt obekvämt. Rätt ofta bär jag något i vänster hand och kan följdaktligen inte använda vänster hand för att dra ner ärmen över högerarmen igen. Detta innebär att jag tvingas göra en konstig rörelse med högerarm för att ärmen ska åka ner igen. Det ser ut som om jag har spasmer. Konstiga spasmer i höger arm.

Vad ska jag göra? Prata med min chef? Byta tröja? Försöka prata med en psykolog?

Hjälp mig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker du ska skaffa en såndäringa griparm som skräpplockarna har utomhus. Du slipper böja dig, problem solved.

Anonym sa...

Eller så kan du hänga tyngder i tröjärmen så dras den ner av sig själv, eller gummisnoddar kanske?

Anonym sa...

Gaffatejp?