fredag, september 28, 2007

Whopper Kaj Hey!

Imorgon vid den här tiden är systrarna ute och svänger sina kurviga och lurviga som aldrig förr. Eller åtminstone på väääähäääldigt länge. Minns inte ens när vi var ute här i stan tillsammans senast. Och det beror inte enbart på min antagligen för höga promillehalt förra gången det begav sig utan för att det faktiskt var mer än två veckor sedan - vilket är ungefär så länge som mitt minne räcker om det inte handlar om PLUnumret till tomater, svenska tomater, körsbärstomater och bifftomaterna på ICA Kvantum där jag jobbade som tonåring. (<-- Längsta meningen alltime.) Dom hänger fortfarande med. 8806, 8818, 8516 och... tror det var 87..? 87nånting.. Fan. Tappat bifftomaterna. Nu är jag mer eller mindre dement. Antagligen mer dement än mindre. Bra, då har jag iallafall en diagnos att skylla på och inte bara ouppmärksamhet. Gul lök slogs iallafall in i apparaturen som 4666. Men det var ju ett fjantigt nr, för lätt att minnas.

Inga kommentarer: