onsdag, september 26, 2007

Ett litet tillägg

Jag har faktiskt extremt trevliga arbetskamrater om man bortser från puckade journalister. I fredags gick en av dom trevliga hem och hämtade ett par strumpor åt mig då det gått hål i mina. Och ibland får jag godis. Och jag får fribiljetter till diverse festligheter. Och idag fick jag bröd av tanten i köket. Och för några veckor sen fick jag sallad. Och förra månaden fick jag ett par foppatofflor* av en kontorsnisse. Och vaktmästarn gör allt han kan för att hjälpa mig när saker jävlas.

Och nu till det sista, smått otroliga: Jag uppfattas som glad. Trevlig. Rolig. Vänlig. Hjälpsam.

Jag tar bara ut mina inre aggressioner på journalisterna här. Och hur kul är det att läsa om allt trevligt som händer här i världen? Inte kul alls.

*Ja, foppatofflor är det fulaste som finns. Men gratis är gott. Tyvärr inte alltid snyggt.

Inga kommentarer: