onsdag, september 26, 2007

Och du är gammal!

Var nyss på blodcentralen för att lämna plasma. Fyllde i blanketten, tog kölapp, blev inkallad, lämnade lappen till den 60åriga damen med jättestort hår a´la toksminkade tanten i Days Of Our Lives. Så bokar jag ny tid åt mig och Sonja (tänkte tvinga med henne nästa gång). Så ber hon sedvanligt om legitimation och jag räcker fram mitt körkort.

Så utbrister kvinnan: "Oj, så vacker du var."
Jag förvånat: "Mhm? Jaha... Ja det var ju fem år sedan."

Tanten ler snällt mot mig, nästan lite ursäktande och beklagande. Vafan. På kortet var jag ju nyfyllda 18 år och nästintill oförstörd. Blame me för att jag inte ser ut så längre. Och jag ser speciellt inte ut så en onsdagsförmiddag när jag ska klämma ur mig 3/4 liter vita blodkroppar på så kort tid som möjligt. Äh. Vad vet hon? Med alkohol och rätt belysning så... Jag tog iallafall med mig TVÅ ostmackor därifrån bara därför. Up hers.


Obs: Tantens look-a-like. Inte jag när jag var 18. Inte jag vid 23 heller.

1 kommentar:

Anonym sa...

*asgarv*