tisdag, september 25, 2007

Mitt liv som städare

Börjar dagen med att snosa från o4.00 till 04.45. Kliver upp 05.15. Går till jobbet. Dör lite av utleda på jobbet. Utför jobbet medan jag intalar mig själv att det snaaart, snaaart är fredag, lite som ett mantra. Saker och människor jävlas. Antingen översväming vid kaffeautomat, botten går ur sopsäckar eller människor som frågar (läs: kräver) saker. Svett, svordomar och skratt far ur mig.

Snaaart, snaaart är det fredag.

Blir lycklig då jag upptäcker att en toalett inte har blivit använd! Jag kan alltså skippa att städa den! Bara 29 toaletter som behöver städas alltså! Lyckan är totalt. Fem minuter senare råkar jag skvätta vatten precis i skrevet vilket gör att det ser ut som jag kissat på mig.

Snaaart, snaaart fredag.

När fredagen så äntligen kommer och jag lyckligt visslar mig fram bland sopkorgar och puckade journalister så tas jag raskt ner på jorden. "Nu är det bara 2 dagar kvar till det är måndag igen".

Det finns alltså folk som är mer pessimistiska än vad jag är. Otroligt.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Puckade journalister läser jag ofta om här. Blir nyfiken på vart du städar. Bor i Sundsvall antar jag.. då finns det TV4, SVT, ST, SR och Dagbladet att välja på. hehe Tell mee! Jag är ju one of them. Men ändå inte, jag bor ju i Luleå och är jävligt bright. :P

Systrarna Syfilis sa...

That´s for me to know and for you to not find out. Eller nåt :D /Sonja

Anonym sa...

Psst...! Alex! Ger du mig en sprillans PT Cruiser och en schysst takvåning i det stora äpplet så kan jag lätt skvallra, ok? Eller typ en trisslott och en mintkrokant för all del, jag är inte särskilt svårövertalad.

Anonym sa...

Jag tycker att det mest oroväckande i det hela är snosningen i 45 minuter... Det är det värsta jag vet. Vad är det för fel på att sova ända till man ska upp??? Bara vakna en gång och va aptrött istället för att vakna 102 gånger och va aptrött... inte konstigt att du är grinig :P

Anonym sa...

hahahahah

Systrarna Syfilis sa...

Micke: Du skulle bara veta hur grinig jag är om jag inte snosar. Be afraid. Be very afraid. Och jag inte var grinig skuell du inte ha nåt att läsa. Hmpf.

Alex sa...

Klart du kan få en PT Cruiser. Jag kan kasta med en triss också! Vi puckade journalister har ju så feta löner så det är inga problem serrö. ;) Men de flesta av oss också feta studieskulder så det blir inte så mkt pengar över. Nu är jag ett undantag då eftersom jag är ett naturbarn. Så säg du vilken redaktion det är så kommer trissen med posten inom en vecka. Bilen tar vi sen. ;) Heiiirå

Anonym sa...

Jag tycker ändå att logiken är helt utbliven hos dig och andra snosjunkies, varför halvsova sista timmen istället för att helsova... det sistnämda borde ge betydligt mer vila i längden.... Dessutom finns det i vissa fall civila offer i den här snosepedimin... stakars dom säger jag bara, när man precis har somnat om för andra gången ringer den där klockjäveln igen..

Fast i ditt fall gör det mig inte så mycket, du bor ju en bra bit bort. Obs! inget gör en på så gott humör som att höra andra klaga :D