onsdag, september 12, 2007

Men for fuck sake forts.

Ja, och som om det inte vore nog med att jag fick utstå lightporr på bussen så fortsatte helgen med barnvaktning av 3-åring på nån form av uppåt-tjack. Även kallad Djävulsbarnet. Och för att göra det hela lite svinjobbigare så hällde jag i mig vin på lördagskvällen och gick ut för att roa mig med vänner på den lokala krogen. O my. När jag stod där och tittade på ungdomarna som dansade, skrattade, hånglade, skrek iiiiihhhh när dom såg nån dom kände igen...ja, då kände jag mig väldigt medelålders. Full, tjock och medelålders. Är det verkligen den bästa kombinationen? Nä. Och för att göra det riktigt genomjävligt så var jag bakis på söndagen, samtidigt som Djävulsbarnet ville leka extremt rörliga lekar såsom kurragömma, cykling och brottning.

Jag överlevde, men är ärrad för livet.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hur länge har det barnet varit tre år nu egentligen??? Säkert i två år åtminstone! Hur fungerar det???

Anonym sa...

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article760949.ab

Du kanske vill lägga om karriären och få vara med och klämma lite ;)

Anonym sa...

hahahah, lajsa. roligt.

Systrarna Syfilis sa...

Lisa: han har varit tre år i..öö..7 månader. Fast ja. Så kan man ju inte räkna. Men du hajar.

Micke: Ja, man kan ju lätt få för sig att dte vore nåt för mig dte där jobbet. Men han verkar lite slemmig. Tycker vi inte om. Huvva.
/Sonja

Anonym sa...

Du skojja min dojja! Han har ju funnits huuur länge som helst!