torsdag, juni 25, 2009

Sämästär!

Okej, nu är det en dag kvar. EN dag. En endaste dag till som jag måste lyssna på arga tanter och farbröder sedan är jag friii som en fååågel! Och med fri som en fågel menar jag att jag kan gå på Gatufesten alla dagarna och dricka hur mycket öl jag vill och vara hur bakis jag vill dagarna efter utan att jag måste gå på jobbet. Fantastiskt! Och när jag har avverkat Gatufesten har jag två (teuvå!) veckor till att lalla runt precis hur jag vill när jag vill. Das is sehr schön (jag hatar tyska och kan absolut inte med det tyska språket men jag känner mig så lycklig att jag slänger ur mig nåt som åtminstone ser ut som tyska i mina ögon)!



Jag vet inte riktigt hur jag ska fira morgondagen, men jag gissar att någon form av alkohol kommer att vara inblandat. Och det kommer jag fortsätta med på lördag då Siv och Lisa har Robinsonfest. Tanken var att jag skulle vara en palm, men igår när jag provade min outfit insåg jag att jag mer liknande ett ogräs. Men ogräs lär det ju också finnas på Robinson ön (öarna), så det får gå ändå. Dessutom ska min riktiga, biologiska syster närvara på festen! Helt crazy är vad det är. Eller som Nini brukar säga: Smutt!



3 kommentarer:

Unknown sa...

Jaaa! Gatufesten! Roligt! Och förstås roligt på lördag också!

Sifo sa...

och jag har inte ens gjort min outfit än.. detta kan gå precis hur som helst!

Jerk sa...

Hoppas du får en trevlig semester Sonja!
Vi äldre kontorsslavar får sukta tre veckor till efter betald ledighet..