torsdag, juni 04, 2009

Am I dead?

Är jag? Eller är det så att den här HELVETESterminen är över? Behöver jag inte plugga nån mer allmän kurs nu? Inga fler döda teoretiker som jag måste vrida och vända på tills jag också dör? Inga fler korkade hemtentefrågor som lärarna måste omformulera 5 ggr för att de skrivit fel?

MEN LATTJO!!!



Tro om jag ska LALLA runt som fan sista terminen till hösten då i kofta och tjocksockar, leka drama eller trädkramare? Det återstår att se, men hallå. Läsa A-kurs. Det är nästan så jag längtar till hösten. Finns ju inga jobb heller, kul för mina kurskamrater som tar examen imorgon. Grattis. Grattis. Ha så kul där ute. Ni kan säkert söka reservplatser till trädkramarkursen i brist på annat.

Dagen var spännande, jag var magsjuk och vacker som aldrig förr. Men alla var lika less så vi rappade på alla redovisningar och blev klar 1½ h tidigare än vad schemat ville.

Också drack jag två provivashots idag. En shot innehåller tydligen 5 ggr så mycket nyttiga bakterier som i vanlig proviva. En shot per dag var rekommenderad dos. Heh. Jag har jättemånga bakterier nu.

Och för er som jag inte skrytit för tillräckligt så är det 11 dagar kvar tills jag och D bilar till Sthlm för att morgonen efter åka till:












Wiiiiii!

Wiiiiii!

Nu måste jag kanske sluta vara så bitter? Jobbigt.

Wiiiiiiiiiiiiiiii!

6 kommentarer:

Brainflakes sa...

New York är en underbar stad, jag var där en weekend för 10 dagar sedan.
Ta med bra skor och många dollar!

Sifo sa...

ooo... bra skor har jag. många dollar var väl sisådär, men men =) ska bli hur roligt som helst. fick tips om en linbana som gick över stan

Brainflakes sa...

Linbanan missade jag...fasen...vilken perfekt ursäkt att åka dit igen.
:o)

Sivan sa...

synd, tänkte att du hade åkt den o kunde bekräfta att den var bra.. :P Vad är mina absoluta måsten när jag är där då?

Brainflakes sa...

Om du behöver beta av några saker snabbt:
Circle Line...rundtur med båt runt hela eller halva manhattan inklusive en sväng förbi frihetsgudinnan.
Kvällsutsikt från Empire State Building.

Konst och museibutik:
Missa inte Museum of Modern Art (moma.org)
Skippa Guggenheim just denna resa om du inte är arkitekturfetishist.

Människor:
Lördag med fint väder i central park. Börja i ett söderhörn och snedda tvärs över parken.
Buss och tunnelbana när du åker mellan allt anant.

Kul shopping som man preciiis har råd med: Little Italy
Krimskrams: Chinatown
Galen exklusiv fönstershopping: Promenera från sydöstra hörnet av Central park söderut på Fifth Avenue

Gaykvarteren runt Christopher Street.

Och kan ni tänka er lämna manhattan så är ju judekvarteren i Williamsburg helt fascinerande. Försök titta en korkskruvsman i ögonen...

Galen kommersialism:
Times Square tidig kväll. Kolla gärna in innomhuspariserhjulet på Toys'r'Us


Och min mest fantastiska matupplevelse hade jag nog på Spice Market (boka via opentable.com). Cirka 500 kronor per person men prisvärt och gott så könshåren krullar sig.

Mr Stiff sa...

tyckte det såg ut som öland jag