söndag, maj 14, 2006

Ung och dum

Surfade på Aftonbladet och hittade den här artikeln: http://www.ungtval.se/index.aspx?mainstart=main&article=824723

"Elin, 16, önskar att fler unga vågade säga nej"

Öh? Varför? Alkohol är bra skit och man har alltid roligare med 10 öl i kroppen än vad man har med 10 fanta i kroppen.

"Alkoholen kostar årligen det svenska samhället 110 miljarder kronor. Detta är omkostnaderna för trafikolyckor, socialvård, kriminalvård och dödsfall, orsakade av alkohol på ett eller annat sätt."

Jag har inte ställt till med en enda trafikolycka, aldrig varit i kontakt med sos, inte heller med kriminalvården och ingen har dött i samband med mitt alkoholintag (förutom mina två hjärnceller då).

Elin, min vän, jag är fullt övertygad om att det kommer vara annat ljud i skällan lagom till studenten. 00.00 redlös. 07.00 arbetslös.

Mer sprit åt folket!

4 kommentarer:

Bitter sa...

word!

Nini sa...

å bredare trottoarer =)

Anonym sa...

Japp. Mer fulla tjejer

Anonym sa...

i agree