söndag, maj 28, 2006

Sivans fula ovana

Ja, vi har ju alltså flyttat ihop. Vi bor i en trea på 89 kvm. Två skökor och två katter. Än så länge går det bra, vi är ungefär lika lata, diskar så sällan vi kan och sitter gärna stilla så ofta vi kan. Men. Vi har ett problem (enligt mig). Sivan har en äck
lig och konstig vana att använda gula, uschliga gummihandskar då hon diskar. Det fastnar gamla matrester och annat snusk på dom, och dom luktar helt sinnessjukt äckligt. Dessutom gnekar det så otroligt äckligt när man tar i dom. Huuuuu! Jag har utvecklat en otroligt stark fobi mot dessa handskar, och jag börjar bli rädd att fobin kommer bli värre, så pass att jag kommer ha fobi för Sivan också.

Sivan påstår att jag är känslig, men jag kan omöjligt vara ensam om att tycka att gummihandskar är djävulens påfund?



5 kommentarer:

Anonym sa...

dom luktar ju inte äckligt, dom luktar gummi. men för din skull ska jag leta reda på några som luktar hallontårta =D jag har iaf vår vän J på min sida, that i know.

Chris sa...

gummihandskar är guld babys. nariga händer suger.

löve.

Anonym sa...

Jag har diskat heltid två somrar i rad nu och har icke använt gummihandskar, men mina händer är så mjuka ändå. Christina: Känna efter? ;)

Anonym sa...

stiff: ni har diskmaskin där borta det vet jag, men du kan få baka kläddekäää åt mig i sommar? deal?

Anonym sa...

Ja det har vi, men det är en gammal skrutt som diskar dåligt. Allt måste fördiskas för att bli rent. deal? vad får jag då?