måndag, december 08, 2008

Jag vet att jag borde skärpa ihop mig.

Men det händer verkligen ingenting. Den här helgen hade jag liksom vigt åt att inte göra nånting alls. Det enda jag gjorde var att spendera pengar på julklappar åt min kära familj. Och att köpa saker till mig. Jag måste ju också få saker! Även Thunder fick nåt, men i form av mat. Han gillade det. Jag fick även dricka vin i lördags till dansbandskampen (jag vet, jag är pinsam) och blev nästan på fyllet. Mina pensionärsfasoner finner inga gränser!

Imorse ringde min telefon 05.59. "Ska du jobba idag?" sa rösten. Jag svarade "Jag vet inte, ska jag det?". Rösten sa att det skulle jag för kära H var ledig idag. Då blev det genast jättestressigt och jag som tänkt duscha och borsta tänderna fick skippa det för att hinna till jobbet och telefonkön i hyfsad tid. 06.12 var jag på jobbet för att upptäcka att ett tidnigsbud helt enkelt skippat att jobba och folk ringde och var arga. Hyfsat många utskällningar har jag fått idag! Hurra för måndagar!

Inga kommentarer: