torsdag, december 04, 2008

Hamster, återigen.

Men alltså vilken taskig inställning folk har till guldhamstrar! Det är inte klokt vad folk är fördomsfulla! I söndags när jag och herrn var inne på djuraffären så mötte vi en kollega till herrn där. Hon gick omkring och glodde på fiskarna, och vad jag förstod skulle hon skaffa ett akvarium och ville ha lite råd angående vilka fiskar och växter hon skulle införskaffa. Sa jag något om det till henne? Nä. Det gjorde jag inte. Men när hon såg att jag skulle köpa en hamster sa hon "Men hamstrar är det väl bara 12-åringar som håller på med?".

PÖH! Ursäkta mig Fröken Näsvis, men exakt hur roliga är fiskar egentligen? En fisk är ungefär lika rolig som en disktrasa. Men om jag fick välja mellan att ha fiskar eller ha en disktrasa så skulle jag banne mig välja disktrasan, för den kan man åtminstone krama.

Det är iallafall sjukt smidigt att ha en hamster, jag behöver inte ha dåligt samvete för att han är ensam hela dagarna eftersom han sover hela tiden. Dessutom är han sjukt söt och mjuk och man kan klappa honom utan att man luktar fisk efteråt.

En liten fundering har dock dykt upp i mitt huvud: hur fan ska man kunna klippa klorna på en hamster? Jag läste nångonstans att när hamstern blir gammal, dvs om några månader, så kan det hända att hamstern måste ha hjälp med att klippa klorna. Eh? Klippa klorna? Om jag ska klippa dom yttepyttefjutte klorna kommer jag förmodligen klippa av hela tassen ju? Och var exakt ska jag hitta en sån lite klosax?

Finns det nån hamsterexpert som kan det här med klor?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nästa gång du träffar henne, säg såhär: "*sniff sniff* -Jag känner att du har skaffat dig en fisk nu, blev det en sej?". Denna borde väl göra jobbet som klosax. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=41679633