söndag, juli 01, 2007

Har ni sett den?

Min städmani alltså. Den är som bortblåst. Jag som annars skäller på Sivan när hon lägger smulor på mattan. Jag såg massor med smulor i köket men kände ingen som helst lust att dammsuga upp dom. Har det nåt att göra med att vårt annars hyfsat städade hem kommer se ut som världens knarkarkvart efter 3 dagars festande med översovande vänner i varje hörn?

Igår var systrarna på möhippa. Jag kände mig tjock. Den blivande bruden åkte mc, blev sminkad och piffad, fick ta modellbilder och spela in en singel. Charmigt naiv som jag kan vara ibland så trodde jag att hon skulle sjunga och att vi andra skulle få titta på. Så blev det inte Istället fick vi andra köra i sann barnakörs anda. Endast jag och Sivan var nyktra medan dom andra bälgde i sig öl, vin, cider etc. Ni kanske vill veta vilken låt som spelades in? Tommy tycker om mig. Fast Tommy var utbytt mot den blivande brudgummens namn. Jag sjöng alltså Tommy tycker om mig 9281237 gånger. I nyktert tillstånd. Konstigare än så blir det nog inte.

Bäst jag fuskstädar mig genom lägan nu så inte Sivan får ett vansinnesutbrott när hon kommer hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

jo jag är ju känd för att bli vansinnig när det är ostädat.. liksom. kanske i landetuppochner-därspritärgratis-ochviärsmala-ochchilicheeseäräckligt.