lördag, januari 27, 2007

Vilseledda, lurade, bedragna...you name it!

Jag har blivit lurad. Sivan med. Alla vi är lurade! Återigen har jag upptäckt att vi blivit förda bakom ljuset. Förra året (eller var det året innan?) så skrev jag ett inlägg om att vi blivit lurade då det gällde maskar i snön och dom fyrkantiga ögonen som man tydligen skulle få om man satt för nära tvn. Aldrig nånsin har jag sett maskar i snön och aldrig nånsin har jag fått fyrkantiga ögon av tvtittandet.

Iallafall, Systrarna hade varit på Hemköp och inhandlat föda, på vägen hem klagade Sivan på att hennes tuggummi hade tappat smaken. Begåvad som jag är föreslog jag att hon helt sonika skulle spotta ut det. Sivan blev upprörd: "Då kommer det ju fastna i näbben på nån stackars fågel!".

Är det NÅN som NÅNSIN sett en fågel med ett tuggummi som fastnat i näbben? Nä. Just det. Lurendrejeri är vad det är.

Så nu säger jag det en gång för alla:

Det finns inga maskar i snön, man får inte fyrkantiga ögon av att sitta nära tvn och glo, fåglarna gillar inte tuggummi och Moderaterna är inte ett arbetarparti.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Och man får inte gröna händer av att onanera för mycket

Anonym sa...

Stiff: Däremot får man gula händer om man käkar ostbågar samtidigt hähä

Anonym sa...

Inte bara händerna som blir gula isf. Är det därför man kallar den för bananen?

Anonym sa...

Bananen? Min kallar de klubban :P