onsdag, januari 31, 2007

Journalisters förmåga. Eller icke förmåga.

När man är städtant till yrket och så långt ner man kan komma på samhälletsbotten så hinner man fundera och reta upp sig på rätt många saker under dagarna. För att förtydliga: när jag skriver folk menar jag framförallt journalister.

*Folk vet inte hur man använder toalettborsten (men vet minsann hur man surfar på nätet, vilket är jävligt märkligt då jag är rätt säker på att toalettborsten funnits betydligt längre).

*Folk vet inte hur man gör när man byter toalettpapper. Även detta finner jag märkligt. Toalettpapper har också funnits längre än internet.

*Folk kan inte kissa i toaletten. Kan inte. Vill inte. Gör det inte. Nä. Dom kissar utanför. Ofta och mycket. Alltid. Även folk av det kvinnliga könet. Här har jag visserligen misstankar om att det är någon eller några av det manliga könet som helt enkelt bryter mot reglerna och kissar inne på damernas.

Journalister är ett jävla pack. Bara det jag ville säga.

2 kommentarer:

Mr M sa...

*S*

Fan va ni e roliga!

Du skulle inte gilla toaletterna här i USA...ja lovar!! Riktigt vidrigt att gå på toaletten på jobbet här borta.

Men ja är iof inte Journalist som tur e...

/Mange

Anonym sa...

Thanx.. vi gör vårt bästa... =)
//en som faktiskt lärt sig byta rulle