onsdag, april 05, 2006

Hilarious

Som dom flesta kanske vet så pluggar syster Sonja, men det alla kanske inte vet är att det är tänkt att hon ska bli förskollärare. Ibland undrar jag vad jag har gett mig in i men för det mesta är det jävligt roligt att jobba med barn. Som idag när vi byggde höga torn av kuddar och ett barn skrek som en galning:

- Inte pippa! Inte pippa! Iiiiiiinte pippa!

Eller när vi rullade i snön:

- Såg du fnöken? Ja kan nulla!

Eller när vi käkade mellis:

Jag - Vilken macka vill du ha?

Barn - En hussvans

Jag - En husmans, vad vill du ha på mackan då?

Barn - Anal

Jag - Okej, kaviar


Fullt normala samtal en helt vanlig tisdag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Eller barn som ska säga ficka, och uttalar k som t.. En klassiker! Haha..

Anonym sa...

Appropå mjölkförpackningarna kan ni idag läsa detta: http://ewamammsen.webblogg.se/ hur det kan gå om man klagar på dem... :)

Nini sa...

Hehehe min lillebror sa pastbil, pantar å pinka. Det var jättekul!
"Nu åker mamma. Ska vi säga hejdå? *vinkar med handen* Vad gör du nu lillebror?"
"Pinkar till mamma"

Hehehehe fortfarande lite roligt =)