torsdag, februari 09, 2006

Får man vara hur otrevlig som helst?

Efter djupa samtal och många långa funderingar har jag kommit fram till att man faktiskt får det. Så länge man har stora bröst är allt okej. Sivan har stora bröst, och hon kan vara så förbannat otrevlig ganska ofta, men älskas ändå av alla. Jag har små bröst, och jag är alltid förbannat otrevlig mest hela tiden, och jag hatas av alla. Hade jag dock haft stora meloner så är jag fullt och fast övertygad om att ordet älskvärd hade varit det ordet folk använt för att beskriva mig (istället för subba alltså).

Det kvittar ju var Sivan rör sig, på krogen, på bussen, inne på Ica, alla ler mot henne. Det kvittar var jag rör mig, på krogen, på bussen, inne på Ica, alla blänger på mig (alternativt ropar glåpord). Och nu kommer såklart nån vara spydig och säga att det kanske inte alls beror på bröna utan helt enkelt för att jag är en hemsk människa. Men ni har fel. Fel, Fel, Fel. FEL.


Sååå, nån som känner sig manad att pröjsa för ett par meloner åt mig? Eller en fettsugning? Eller ett samlag?

7 kommentarer:

Anonym sa...

nej men nu blommar löken!! du hatas inte av alla, jag älskar ju dig ;] you know i do! (ska läsas med i-know-you-do!-uttalet.)

Mr M sa...

-= DEFINITION AV MELONER =-

Dessa normer gäller för meloner som är avsedda att levereras färska
till konsumenten, dock inte meloner avsedda för industriell bearbetning (Porr etc).

II. KVALITETSBESTÄMMELSER
Syftet med normerna är att ange de kvalitetskrav som meloner ska uppfylla efter iordningställande
och förpackning.

A. Minimikrav
Om inte annat följer av de särskilda bestämmelserna
för varje klass och de tillåtna toleranserna,ska melonerna utan undantag vara:
• hela,
• friska; de får inte vara angripna av sjukdom eller ha
andra fel som gör dem olämpliga för konsumenten,
• rena, praktiskt taget fria från synliga främmande
beståndsdelar,
• färska till utseendet,
• fasta,
• fria från onormal yttre fukt,
• fria från främmande lukt och/ eller smak.

Melonerna ska vara tillräckligt välutvecklade och ha en tillfredsställande mognad.
Melonerna ska vara så utvecklade och i ett sådant tillstånd att de
• kan klara transport och hantering, samt
• är i tillfredsställande skick vid ankomsten till
bestämmelseorten/platsen.

B. Klassificering
Melonerna indelas i de två klasser som anges nedan:

i) KLASS I
Meloner i denna klass ska vara av god kvalitet. De ska vara sorttypiska eller handelstypiska.
De får dock ha följande mindre fel förutsatt att dessa inte försämrar produktens allmänna utseende, kvalitet, hållbarhet och presentation i förpackningen:

• Små defekter i formen.
• Små defekter i färgen.
• Små defekter på grund av gnidning
eller hantering.

ii) KLASS II
Denna klass omfattar meloner som inte uppfyller kraven för klass I, men som uppfyller de minimikrav
som anges ovan.

Följande fel får förekomma förutsatt att den bibehåller
sina väsentligaste egenskaper i fråga om kvalitet,hållbarhet och presentation:
• Defekter i formen.
• Små defekter i färgen
• Mycket lätta stötskador.
• Små defekter i skalet på grund av gnidning eller hantering.

III. BESTÄMMELSER ANGÅ-
ENDE STORLEKSSORTERING

Storleken bestäms genom att man mäter dess största diameter.

- - - - - - - - - - - - - - -

Som lekman på området så måste ja säga att alla storlekar har sin charm, dock så länge minimikraven uppfylls.

Anonym sa...

Melonerna behöver ju inte va stora. Dom syns om dom är nakna oxå, alternativ om man har ett tunt linne och styva bröstvårtor, kanske ett genomskinligt linne... Nu måste jag ta en kall dusch. Ps. I love you to

Mr M sa...

Kom att tänka på en grej...

Babylons *I'll köp it*
Kvinnliga behag *Klassiker*
Bomber *Knockers...*
Byst *Välkommen till Café Dalarna*
Duvor *Dina bröster är som svalor?*
Hylla *För den händige*
Bullar *A.k.a Brö'n...*
Kuddar *Man sover som en kung...*
Meloner *Think big*
Lökar *Think small*
Pattar *Visa...!*
Rattar *Du kör...ja styr...*
Strutar *Madonna...är gammal...*
Tissar *Har djur...*
Tuttar *Grymt bra ord! Nr 1*
GunBoats *?*
Kolosser *Okey...sluta överdriv...*
Gazongas...
Maracas...

Tuttar rulez...

Anonym sa...

Meeeeeeeen!!! Stora tuttar är inte så roligt det heller! Ta till exempel studsmattor... kan inte användas av mig om jag inte vill ha blåtiror den närmaste månaden! - Joey

Anonym sa...

Jag börjar misstänka att Joey är en tjej...

Anonym sa...

Bra där, Stiff. Du är smart som en räv.