torsdag, mars 22, 2007

Fönsterfascister!

Jaha. Så var det dags igen då. Det var ett tag sen nu, men nu kan jag inte hålla det inom mig längre. Vreden. Frustrationen. Hatet.

Som vanligt handlar det om mitt agg mot människor. Denna gång mot människor som av nån förbannad anledning måste ta på glaset på dörren när dom ska öppna den. Det finns handtag, stora jävla handtag som sitter i en ergonomisk höjd och fullt synliga (om man inte är blind då). Används dessa handtag av nån annan än mig? Nä. För er som inte vet, har glömt bort eller som aldrig brytt sig så jobbar jag som städare. Jag måste alltså rengöra dessa glasrutor 824672346723847 gånger om dagen för att ni med fettiga, svettiga händer tydligen har fettiga, svettiga hjärnor också. Tydligen kan ni inte do the math som krävs för att förstå att man ska använda HANDTAGET när man öppnar dörrar.

Sluta ta på glaset. Okej?

3 kommentarer:

Mr M sa...

Jag tror ja vet vad de beror på... (efter att ha utvecklat den där skillen här borta i staterna)

Fördelen att ta på en "ren" fläck är ju att man slipper ta i handtaget som alla äckligt flottiga människor redan har varit å tagit på. Makes sense? Visst...de kanske skulle va smidigare att ha med sig ett par handskar...men som nu när de är vår här borta så är man ju inte sugen att bära handskar längre. Ska bli riktigt skönt att äntligen åka hem till sverige nästa vecka...alla kontor här borta delar toaletter med andra företag på samma våning... så jävla nasty...

Sååå...hellre än att ta i handtaget där ett par hundra pers har tagit i innan mig så skulle ja nog välja de "rena" glaset...sorry :p

/M

Anonym sa...

hm lider båda systrarna av grav skrivkramp eller har dom gått och stadgat sig och slutat dricka rödtjut på helgerna och är allmänt nöjda med livet??
Snälla kom tillbaka!! Det finns fortfarande tillfällen som livet suger..hm "som flickan sa ;)

Systrarna Syfilis sa...

Mahah. Som om vi skulle sluta dricka alkohol? Troligt. Pöh!